Say (O Muhammad ) : "He is Allah, (the) One"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks)."He begets not, nor was He begotten;"And there is none co-equal or comparable unto Him." (surah al-ikhlas,al-quran)

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"Almighty Allah says, "I am –absolutely- in no need of partners. Whoever does a deed for the sake of others as well as Me, I leave that person and that deed." (Muslim)

Sunday, June 6, 2010

Malaysia hubungi sekutu kuat Zionis

0 respon
Wisma Putra pantau keselamatan rakyat Malaysia ditawan
 

KUALA LUMPUR: Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman, berkata Wisma Putra sudah menghubungi beberapa negara yang mempunyai hubungan rapat dengan Israel bagi membantu memastikan semua aktivis damai, termasuk rakyat Malaysia yang ditahan pihak berkuasa Yahudi itu selamat dan tidak diapa-apakan.

“Kita sudah pun menghubungi beberapa negara yang mempunyai hubungan dengan Israel supaya memastikan rakyat kita selamat dan kita juga ingin meminta supaya dimaklumkan dari semasa ke semasa di mana dan ke mana mereka akan dibawa.
“Semua negara yang mempunyai pertalian baik dengan Tel Aviv akan kita hubungi supaya kita sentiasa mengetahui keadaan dan kedudukan rakyat kita,” katanya ketika dihubungi dalam perjalanan ke Istanbul semalam.

Anifah berkata, semua penumpang dan kelasi kapal MV Rachel Corrie mungkin ditahan untuk tempoh tertentu sebaik sampai di Ashdod.

Sementara itu, Anifah dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, petang semalam menegaskan, kerajaan akan terus memantau perkembangan enam rakyat Malaysia yang ditahan tentera Israel.

Beliau berkata, enam rakyat negara ini adalah empat sukarelawan dan dua krew TV3 yang meneruskan usaha untuk menyampaikan bantuan kemanusiaan kepada penduduk Gaza selepas kapal Mavi Marmara gagal untuk melaksanakan misi berkenaan.
“Malaysia mendesak Israel memastikan kesemua aktivis kemanusiaan yang berada di atas kapal Rachel Corrie yang ditahan pasukan keselamatan Israel selamat.

“Malaysia juga meminta Israel tidak mengambil sebarang tindakan drastik dan ganas terhadap kesemua penumpang kapal Rachel Corrie yang tidak bersenjata,” katanya.
(Berita Harian)

0 respon:

Related Posts with Thumbnails
blogspot statistics