Say (O Muhammad ) : "He is Allah, (the) One"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks)."He begets not, nor was He begotten;"And there is none co-equal or comparable unto Him." (surah al-ikhlas,al-quran)

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"Almighty Allah says, "I am –absolutely- in no need of partners. Whoever does a deed for the sake of others as well as Me, I leave that person and that deed." (Muslim)

Sunday, June 6, 2010

Bagi Tekanan Israel hentikan kezaliman

0 respon
KUALA LUMPUR: Malaysia akan meneruskan usaha bersama masyarakat antarabangsa bagi memaksa Israel menamatkan kezaliman terhadap rakyat Palestin, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata, Malaysia mahu tekanan diplomatik terhadap Israel ditingkatkan dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mengambil tindakan yang boleh menamatkan kepungan terhadap Gaza.

"Tindakan susulan mesti kita lakukan, kita tidak mahu sekadar satu usul yang mengutuk Israel tetapi tindakan yang boleh membawa perubahan.
"Ini yang kita nak, bukan setakat berhenti dengan usul tetapi tindakan dengan PBB supaya Israel tidak lagi membuat tindakan begitu zalim terhadap rakyat Palestin," katanya dalam temubual secara langsung bersama TV3 di kediamannya di sini sebentar tadi.

Najib ditemui pada majlis meraikan kepulangan 12 sukarelawan Malaysia pagi tadi selepas ditahan tentera Israel Isnin lalu yang menyerang dan menawan kapal mereka, Mavi Marmara.

Sukarelawan terbabit adalah antara ratusan aktivis yang menyertai flotila misi penghantaran bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Perdana Menteri juga berharap enam lagi sukarelawan Malaysia dalam misi kapal MV Rachel Corrie yang ditawan tentera Israel petang semalam akan dibebaskan dan selamat kembali ke tanah air.
"Saya difahamkan oleh Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman, pada jam 6 petang ini mereka akan dibebaskan. InsyaAllah mereka akan selamat," katanya

(Berita Harian)


0 respon:

Related Posts with Thumbnails
blogspot statistics