Say (O Muhammad ) : "He is Allah, (the) One"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks)."He begets not, nor was He begotten;"And there is none co-equal or comparable unto Him." (surah al-ikhlas,al-quran)

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"Almighty Allah says, "I am –absolutely- in no need of partners. Whoever does a deed for the sake of others as well as Me, I leave that person and that deed." (Muslim)

Saturday, April 3, 2010

Harapan 2020 .. Sabah & Sarawak di alaf 2020

0 respon
Sabah & Sarawak di alaf 2020??

Dalam masa 10 tahun lagi kita akan melangkah ke alaf baru iaitu 2020...

pastinya kita teringat akan wawasan bijak mantan perdana menteri kita,Tun Mahathir Mohammad....
secara ringkasnya Wawasan 2020 ialah sebuah wawasan kerajaan yang bertujuan untuk meningkatkan Malaysia menjadi sebuah negara perindustrian dan negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020. Yang dimaksudkan sepenuhnya terangkum bukan sahaja bidang ekonomi, tetapi juga bidang-bidang politik, sosial, kerohanian, psikologi, serta juga perpaduan nasional dan sosial, antara lain. Kesemua ini juga melibatkan persoalan keadilan sosial, kestabilan politik, sistem kerajaan, mutu hidup, nilai sosial dan kerohanian, maruah bangsa, serta juga keyakinan.

 Dalam masa yang singkat ini, 10 tahun akan datang, adakah wawasan ini akan tercapai??
Sudah pastinya tercapai jikalau kerajaan dan rakyat bersatu dan bersama-sama menggembleng tenaga membangunkan negara sejajar dengan wawasan 2020.

Pemimpin harus mengerahkan sepenuh tenaga bekerja keras demi memberikan kehidupan yang selesa kepada rakyatnya....Namun,segala usaha itu tidak terbatas kepada pemimpin saja, rakyat juga perlu bersama-sama menyokong segala apa yang di usahakan oleh kerajaan....bersatu kita teguh bercerai kita roboh...


Sebagai wakil penduduk Sabah & Sarawak, kami ingin melihat negeri kami ini setanding dengan kemajuan negeri yang lain....Semoga apa yang kami impi-impikan setelah lama merdeka dibawah naugan Malaysia ini adalah kehidupan yang lebih sempurna iaitu maju dari setiap dimensi politik,sosial,ekonomi,dan kemajuan insan.....

0 respon:

Related Posts with Thumbnails
blogspot statistics