Say (O Muhammad ) : "He is Allah, (the) One"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks)."He begets not, nor was He begotten;"And there is none co-equal or comparable unto Him." (surah al-ikhlas,al-quran)

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"Almighty Allah says, "I am –absolutely- in no need of partners. Whoever does a deed for the sake of others as well as Me, I leave that person and that deed." (Muslim)

Monday, March 1, 2010

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Sertai Umno

0 respon

KUALA LUMPUR, 1 Mac (Bernama) -- Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Mohammad Fairus Khairuddin Ahad malam mengumumkan keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menyertai Umno.

Pengumumannya itu dibuat di hadapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada majlis perjumpaan beliau dengan Persatuan Silat Seni Gayung di Ampang, dekat sini.

Mohammad Fairus, 33, kemudian menyerahkan borang keanggotaannya menyertai Umno kepada Najib selaku Presiden Umno.

Terdahulu itu, dalam ucapannya Mohammad Fairus, yang juga bekas Anggota Dewan Undangan Negeri Penanti, berkata keputusannya keluar dari PKR adalah kerana sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap para pemimpin parti itu terutamanya dalam perkara yang membabitkan Islam dan Melayu.

"Saya lihat pemimpin PKR tidak berdaya mempertahankan kedaulatan Islam dan bangsa Melayu. Saya juga kecewa dengan cara PKR kendalikan isu kalimah Allah," katanya.

Sementara itu, Najib berkata keputusan Mohammad Fairus keluar daripada PKR jelas membuktikan keyakinan terhadap pucuk kepimpinan parti itu di kalangan pemimpin-pemimpinnya semakin merosot.

Beliau berkata ini dapat dilihat daripada tindakan Mohammad Fairus yang juga pemimpin kanan PKR selain pernah memegang jawatan penting dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang sebelum ini.

"Paling saya amati dari ucapannya tadi, dia telah kehilangan kepercayaan terhadap kepimpinan PKR kerana PKR gagal mempertahankan apa yang dianggap sebagai prinsip paling fundamental pada dasarnya iaitu maruah dan kesucian agama Islam," katanya.

Sambil menyambut baik penyertaan Mohammad Fairus sebagai anggota baru Umno, Najib berkata: "Kami (Umno) terima dengan senang hati kerana saya tahu Fairus buat keputusan ini atas soal prinsip dan dasar bukan kerana jawatan ataupun ganjaran. Welcome to Umno".

Mohammad Fairus meletakkan semua jawatannya dalam PKR dan ADUN Penanti setelah dikaitkan terbabit dalam kes rasuah yang melibatkan pemberian lesen kuari semasa dalam pentadbiran pada April lepas, atas alasan ingin melanjutkan pelajaran.

Baru-baru ini, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menutup lapan kes rasuah berprofil tinggi termasuk Mohammad Fairus.

Kemudian, ketika bercakap pada sidang media buat pertama kali setelah menyepi hampir setahun, Mohammad Fairus berkata beliau memilih untuk meneruskan perjuangannya melalui Umno kerana percaya parti itu merupakan pesada yang mampu menperjuangkan hak rakyat khasnya orang Melayu dan agama Islam.

-- BERNAMA

0 respon:

Related Posts with Thumbnails
blogspot statistics