Say (O Muhammad ) : "He is Allah, (the) One"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks)."He begets not, nor was He begotten;"And there is none co-equal or comparable unto Him." (surah al-ikhlas,al-quran)

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"Almighty Allah says, "I am –absolutely- in no need of partners. Whoever does a deed for the sake of others as well as Me, I leave that person and that deed." (Muslim)

Friday, May 28, 2010

Manusia dijangkiti Virus komputer..biar banar...!!!

1 respon
Manusia pertama dijangkiti virus komputer

BERKSHIRE England - Seorang penyelidik di Universiti Reading menjadi manusia pertama dijangkiti virus komputer.


Virus itu menjangkiti cip khas yang ditanam pada ibu jari kiri Dr Mark Gasson tahun lalu dan kemudian menular ke komputer di makmal tempat dia bekerja.

"Dari sana, virus ini dijangka merebak ke semua cip komputer yang terdapat pada kad akses yang digunakan untuk memasuki bangunan ini," kata Mark.

Jangkitan virus komputer itu adalah sebahagian daripada kajian untuk meneliti bagaimana cip komputer yang menggunakan frekuensi radio boleh menjadi punca penyebaran virus teknologikal.

Menurut Mark, manusia kini banyak bergantung pada peralatan bionik berteknologi tinggi dan kesemuanya perlu dilihat sebagai komputer kecil.

"Sebagaimana komputer diserang virus, cip bionik juga boleh mengalami masalah sama," katanya

1 respon:

Helmet Putih says:
May 30, 2010 at 1:56 AM

banarnya bah..mambari hijap tu ah...apa gayanya bajangkit ah...

Related Posts with Thumbnails
blogspot statistics